Sider

mandag den 19. september 2011

I eftermiddagens mørke

I går eftermiddags roede jeg en tur med Frode, der sad i sin kajak for 2. gang. Vejret gav lidt mere vind end forudsagt, men det viste sig, at Frode ret hurtigt fik styr på at ro i sidevind (op til 7 m/s) og alligevel holde kursen, også på trods af at kajakken hverken har ror eller finne. Det syntes jeg er ret godt gået. Selv om de lidt krappe bølger der er kendetegnet for mange fjorde, varede det heller ikke længe før man kunne se, at han slappede mere af.
Da vi havde roet et par timer frem og tilbage i alle retninger ud for Hestehoved, fik Frode som de fleste nybegyndere ondt bagi, men han havde alligevel et smil på læben.
Jeg roede med ind og sagde farvel og roede derefter nordpå, for at få lidt motion. Jeg kom dog ikke længere end til Sletnæs, for på det tidspunkt (kl. var da 16:05) blev det meget mørkt, vandet var begynd at syde, en lille flok svaner der lå 800 meter væk virkede selvlysende med det sorte vand som baggrund og hvide skumstriber trak hen over vandspejlet i farvandet i læ bag Vejlø. Var der mon torden i de skyer? Jeg vendte i hvert fald om og tog tilbage.
Da jeg kom fri af Vejlø og Slotø, blev bølgerne lidt større, der dannedes skum på toppene, men min Qanik har med skrogets form fået nogle egenskaber, der gør mig tryg og jeg fik endda et par små surf.


Frode i fin stil
Dagens billeder blev ret dårlige, men der var nu heller ikke for meget lys.

Jeg har fået gemt loggens resultat i computerens mørke, men i alt blev min tur 18 km.


Selv om jeg ikke er fan af nogen politiske partier, kan jeg ikke lade være at tænke på, at det var taberne der vandt.
Hvor længe kan den endnu ikke etablerede regering mon holde?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar