Sider

mandag den 8. august 2011

Amager rundt

I går var dagen, hvor Henrik og jeg deltog i Amager Rundt. Henrik hentede mig og Thule/2 kl. 05:00, hvorefter vi kørte til Kajakhotellet på Amager.
Arrangørerne af løbet var nogle søde og kompetente unge mennesker fra Kajakhotellet, der gav os en god oplevelse.

Jeg havde fulgt vejrprognoserne i en uges tid for dagen, hvor turen skulle foregå. Så det var ikke med den helt store lyst, jeg tog af sted i går morges, idet vi ville få temmelig megen vind fra sydlig retning. Men en aftale er en aftale og nu er jeg glad for, at vi deltog i racet.
en våd og kold morgen

Thule/2 er klar
vi er klar. Foto: Henrik
Kongeskibet
Operaen
Skuespilhuset
Den Sorte Diamant
Ved middagstid roede vi omkring Sydamager, hvor vi fik meterhøje bølger ind fra siden, som jeg aldrig havde troet at min Thule/2 skulle udsættes for. På dette stykke gik det noget langsommere med at komme frem, fordi vi fornemmede at tage flere støttetag end rotag. Men alligevel føltes det trygt og spændende at ro den del af turen. Måske endda den største oplevelse vi havde.
Det har ellers altid været min tanke, at 2éren gjorde sig bedst i en sø under rolige vejrforhold, men under gårsdagens tur klarede den sig formidabelt.


middagshvil ved Aflandshage sammen med Kjel fra Stubbekøbing
indflyvning
og fra den anden side. Foto: Henrik
Inklusive de pauser vi havde på de ca. 45 km., blev turen på 7 timer, så det blev ikke engang til en hel arbejdsdag.

Jeg blev både stolt og lidt genert over alle de der skulle se på den, fotografere den og røre ved den, - - - det er min Thule/2 jeg mener.
Bygningen af den kan du se her

Nyt indlæg:  9. august
Billedet er fra
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150355698874505.396216.283829659504&type=1 
Med underteksten: Afgjort løbets flotteste kajak - den selvbyggede dobbelt med Henrik og Erik... og en gennemsnitsalder et stykke over 60!

Havde vi ikke siddet og hygget os med kaffe og frokost ved Aflandshage, Havde vi været blandt de første. Eller måske havde jeg opgivet.
Billedet: Hva´ er nu det Henrik? Det lader til, det kun er mig der arbejder. Jeg bruger i hvert fald flere ansigtsmuskler. 


E-mail til deltagerne af Amager Rundt
Date: Mon, 8 Aug 2011 22:27:24 +0200
Subject: Amager Rundt - resultatliste og fotos
From: Jes@kajakhotellet.dk
To:

Kære alle deltagere

Tak for en god og vellykket premiere på Amager Rundt igår søndag. I padlede et flot løb alle sammen, og det var en fornøjelse at stå ved både checkpoint og målstreg. Særligt tak til hjælperteamet der var med til at få det hele til at lykkedes. I skal alle hermed inviteres til at se billeder på Kajakhotellets Facebookside. Billederne burde kunne ses selvom man ikke har en facebook profil. Der burde ligeledes også kunne tilføjes billeder. Ellers er man meget velkommen til at sende dem til undertegnede ved førstkommende lejlighed.

Jeg har vedhæftet resultatlisten med de endelige tider og placeringer. Det ser rigtig godt ud. Stort tillykke til alle. Man må jo sige det var et bredt felt til start og tiderne siger da også noget om at ruten bød på rigeligt udfordringer for de fleste. Flere deltagere meldte om bølger på op mod halvanden meter på det sydlige stræk og det kræver naturligvis sin mand eller kvinde at padle igennem. Mentalt kan ruten bestemt også være krævende. Heldigvis kom ingen alvorligt i karambolage med sten eller andet undervejs.

Der var mange lækre præmier fra Kajakhotellets butik, og både gavekort, dvd'er, gel-puder, termokande, t-shirts osv. håber vi de heldige vindere bliver glade for og måske nyder allerede. Så godt som alle tingene kan også købes i Kajakhotellets webshop på www.kajakhotellet.dk.

Vi håber at kunne gøre løbet til en årlig tilbagevendende begivenhed, og vil glæde os til at se jer igen. Næste år vil vi nok forsøge at arrangere en lidt blidere vind og mindre ferskvand fra oven.


Hold pagajen våd...


--
Med venlig hilsen

Løbskoordinator

Jes Lindrum Brinch 

Kajakhotellet og Kajakole
Havkajakvej 8.
DK-2300 Kbh. S

Ingen kommentarer:

Send en kommentar