Sider

søndag den 17. juli 2011

Årets korteste tur

Havde lidt begrænset tid i går til en tur på Nakskov Fjord, men på en sommerlørdag med sol, er det en dårlig ide, at tage ud fra Hestehoved, da det er vanskeligt at få en parkeringsplads på grund af badegæsternes panikparkeringer. Derfor tog jeg til Lindelse og lagde ud fra en strand med rådne alger.
Vinden skiftede mellem 6 - 8 m/s. Da jeg havde fået anbragt mig i Cockpittet med fødderne garneret med rådden plantevækst, slog en bølge ned over kajakken med endnu mere af denne ildelugtende grød, med det resultat, at det landede i skødet på mig. Efter at have tømt kajakken for det værste, drønede jeg nordpå med vinden i ryggen.

Havpattedyr er et af de gode indslag på en rotur, men ikke som her når de er døde.
Nu forstår jeg hvorfor de kaldes marsvin. Det lignede virkeligt et dødt svin der lå på stranden, men da jeg kom tættere på, var der ingen tvivl om hvad det var.
(Det danske navn stammer fra den griselignende lyd den kommer med, når den er oppe og trække vejret.)
Det kan være den døde af naturlige årsager, men sådan én som mig med mange fordomme kunne det jo også være en drukneulykke i et fiskegarn. Hvilket jo nok også er mest sandsynligt.


Hu hej hvor den videre fremfærd gik og med tanke på at jeg også skulle tilbage, valgte jeg nu, hvor bølgerne dannede hvide skumtoppe, at vende kajakken og i direkte modvind ro tilbage til udgangspunktet. Jeg fandt dog et andet sted at gå i land, hvor der var en anelse renere end ved stranden hvor jeg lagde i og derefter gå nogle få hundrede meter for at hente bilen.
En rotur er altid en oplevelse rigere, men med tanke på træningsprogrammet til Amager Rundt, var de 8 km. det blev til, ikke det der gør mig til en vinder;o)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar