Sider

fredag den 13. april 2012

En skibsværftskrans endeligt?

Gårsdagens tur med madpakke, uden andet mål end at ro og spise den medbragte mad og tømme kaffekanden.
Lige for tiden ønsker de jordrugende fugle ikke at jeg nærmer mig øer og holme, så jeg holder mig i ærbødig afstand fra deres redesteder.













gårsdagens tur 16km.
diset men smukt vejr


klemmer & kaffe
skibsværftskranen der her venter på sit endeligt
Inden jeg roede tilbage til udgangspunktet, drev min nysgerrighed mig ind i havnen, for der som adskillige andre at opleve en havnekrans endeligt.
Den har i flere år været averteret til salg. Da ingen købere har vist interesse, er det nu opgivet og den skal nu skrottes. Dødsdommen skulle eksekveres kl. 1500. Ca. 200 mennesker havde samlet sig ved havneområdet for at se den faldende kæmpe.
Man havde efter journalisters udsagn tilkaldt en ekspert, der skulle fælde dette havnesymbol med krudt.
Kl. 1500 lød sirenen der forvarsler sprængning, et kæmpedrøn lød og kranen blev stående. Derefter "tøffede" vi alle sammen lidt skuffede hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar