Sider

torsdag den 17. oktober 2013

Trim af Frej

Jeg var lige blevet færdig med nyt sæde til Frej, det gamle var en øm affære. Derfor måtte jeg tage en ny form af et sæde fra "Kajaksport" (da den gamle form var smidt ud) og derefter tog jeg en kopi af formen og et nyt sæde blev støbt.
Selv om turen kun var på 16 km., havde jeg kun ondt i de gamle arbejdsskader, som vel alle "praktisk begavede" mennesker har tilegnet sig efter over 50 år på arbejdsmarkedet, så ser det ud til, at det er et sæde, mit sæde bliver tilfreds med.
Her beskrivelse af sædet til Njord
På billedet ser det ud som om sædet er skævt, men det er fordi kajakken hælder i forhold til kameravinklen.
billederne er mørke, men det var også en mørk dag. En fotograf kunne gøre det langt bedre




En ø jeg aldrig har betrådt, er Rommerholm. Øen er en rigtig guanoø og stinker lige sådan. Derfor.



Hvis du forstørrer billedet, kan du se hvem der er årsag til stanken. Det er skarvene, der ses på stenene fra en tidligere bådebro. Men i år har der ikke været ret mange ynglende fugle, idet de har skidt så meget, at de vel ikke kan holde ud at være der selv og flyttet til en anden ø, som de så også kan ødelægge.
Tidligere kunne vi få lov til at regulere bestanden, men da nogen efter pres fra stærke organisationer, har nedlagt forbud mod regulering af disse fugle, har fuglene nu en dominerende plads i vore fjorde og søområder, til stor fortrydelse for fiskerne, hvad enten det er lyst, fritids, bierhvervs eller erhvervsfiskere.
Jeg kunne fortsætte med mine moralske opstød: Hvis nu alle fiskere kunne totalfrede torsken i 2 -3 år og skarven blev nedgraderet til en fjerdedel, så skulle jeg ud og fisk´;o))

`
Turen på fjorden med landgang på Rommerholm hvor jeg tog nogle flere elendige billeder, afsluttedes med at ro over langs Lille Vejlø Skov, for at se, om der ikke var en enkelt havørn og jeg skal da lige love for, at der blev kvitteret for mit valg.


Her er en af ørnene, jeg så mindst 5, men vil ikke sige hvor mange jeg tror jeg så
Turen blev på 16 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar