Sider

onsdag den 27. juni 2018

Hæderligt menneske og godt naboskab.

Cyklede med en af vennerne til Tårs badestrand for at få en dukkert og derefter tilbage (ca. 16 km. hver vej.
Da jeg nåede tilbage til Nakskov, følte jeg lige efter min mobiltelefon i min lomme og den var der ikke.
Tænkte at når jeg kom hjem, skulle cykeltasken, jeg havde badetøj og forplejning i tømmes, da den måske lå deri og det gjorde den så ikke.
Kunne huske, at på stranden lagde jeg telefonen fra mig i tøjbunken efter at have sat Endomondo på pause. Da jeg så tog tøjet med over til en bænk, hvor vi klædte om efter badet, havde jeg ikke fået telefonen med mig.
Efter at jeg fortalte Genbokonen om min situation, drønede jeg til Tårs Badestrand for at lede.
En anden badegæst havde set og talt med finderen, der var en kvinde, der meddelte, at hun ville forsøge at finde mig.
Drønede hjemad igen, for at ringe til vedkommende til mit eget telefonnummer, for at høre hvor hun boede, så jeg kunne få min telefon tilbage.
Hjemme blev jeg mødt af Genbokonen, der fortalte at hendes mand Frode der så fodboldkamp, handlede på det, ringede til mit nummer, tog til Sletnæs med en flaske vin og kom hjem med min telefon.

Se det er godt naboskab og en hæderlig finder af telefonen.

Så nu er der kvajebajer og taknemlighedsgæld. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar