Sider

mandag den 24. juli 2017

Vejrets foranderlighed

Jeg skal lære min Black Pearl at kende, det er 3. dag jeg har været ude i den. Første dag fornemmede jeg en meget levende kajak, men allerede i dag lå den væsentligt roligere i vandet.
Ser man på Björn Thomassons stabilitetskurver af hans egne kajakker, kan det ses at Black Pearl ikke er den mest stabile: http://www.thomassondesign.com/katalog/mina-kajaker/stabilitetskurvor-for-mina-kajaker Det skal siges at ingen af de gange jeg har roet i den, har der ikke været ret meget vind. Så en del er stadig uprøvet.
Turen fra Hestehoved startede med let regn og ikke ret meget vind, 3m/s fra sydlig retning, bygerne hængte hele vejen rundt og jeg fik da også en skylle som ses ovenfor.

Vinden lagde sig helt på returen fra Tårs
Efter 2 hindbærsnitter på Vejlø tog jeg videre hjemover i tiltagende nordlig vind.
En vidunderlig foranderlig dag på fjorden.
17 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar