Sider

onsdag den 11. april 2012

Kaj Poulsen

Han ror mange lange ture, han har et dejligt lune, han er ikke helt ung, selv om han er væsentlig yngre end mig, for mig er han er nærmest en levende legende. Jeg mødte ham på en cykeltur i dag, han var ikke på cykel, men jeg så ham, da jeg nåede til Tårs Fiskeri/og Lystbådehavn, hvor han havde slået teltet op nede på stranden og hængt alt til tørre på et plankeværk. Selvfølgelig, det var Kaj Poulsen.
Kaj Poulsen var startet i kajak fra Kalvehave på Sydøstsjælland, havde roet over Storstrømmen vest om Lolland og efter nogle dage med megen modvind og regn nået foreløbig til Tårs på Vestlolland.

her står han så, efter nogle dage med regn og hård modvind med alt
sit våde habengut
og her hans gode gamle VKV der ligger klar til at bære ham videre frem i morgen
Første gang jeg hørte om Kaj, var engang midt i 90erne, da han roede, jeg tror det var fra Fakse Ladeplads, men i hvert fald til Nordkap.
I sidste uge læste jeg i "Havkajak Info" om hans og Åse Uttenthal´s tur rundt i Diskobugten på Grønland år 2011. Fed tur. Så er der mange der spørger. Hvorfor gør han det? Jo, det er fordi, det er nødvendigt! Men det er der nogen der ikke kan forstå - og det er synd for dem. Jeg har i hvert fald ikke vanskeligt ved at forstå ham.

For 2 - 3 år siden roede jeg en enkelt dagtur sammen med ham på Nakskov Fjord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar