Sider

torsdag den 25. august 2011

Solo i kajak

Lige som det er en god oplevelse at ro ture sammen med andre, lige så godt er det at ro alene. Det at ro alene, giver mig mulighed for at koncentrerer mig om roteknikken og når vandet så er så fladt som i går, kan det gøres  lydløst, hvilket er en stor tilfredsstillelse for mig.

I går blev det en tur alene, startende i svag modvind (3 - 4 m/s og sluttede i vindstille, en rute der gik lige op mod vinden til jeg nåede spidsen af Langø, herfra var det meningen at ro videre mod Albuen, men da det begyndte at buldre i det fjerne, gik jeg i land på Langø hvor jeg spiste min medbragte sammenklappede ostemad, herefter et svalende bad, for til sidst at ganerer pausen med kaffe og basse.
På vej tilbage mod Nakskov Havn lettede skyerne og det blev ikke til tordenvejr i denne omgang.

Så 2 unge havørne og én kønsmoden. Det er lige fantastisk for mig hver gang jeg ser dem, men et nogenlunde acceptabelt billede af dem er ikke lykkedes at tage endnu og det kommer jeg nok heller ikke til med det kamera jeg har.

efter ny bundvending skulle jeg lige gennem denne suppedas

for motionens skyld roede jeg ind i bunden af havnen, inden jeg gik i land på Hestehoved
22 km.



for indadgående
det undrer og ærgrer mig at skulle samle tomme dåser op der ligger og flyder på vandet.
Hvad er det for en slags mennesker, der bare kaster affaldet udenbords?
for udgående
og det blev helt stille og lyset diffust

alle billeder bliver større når der klikkes på dem
de eneste hånddrevne fartøjer jeg mødte på min vej,
der fylder min Qanik ikke meget trods sine 579 cm.
Det er denne suppedas der lå langs stranden
Igen en fantastisk dag på fjorden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar